McDonald’s sihib AI abil 250 miljonit lojaalset klienti

McDonald'si tehisintellektiga juhitud restoranid

Robotkloun seisab kiirtoidurestorani kassa juures, taustal on autod ja suured kollased kaared.
Pildi allikas: Ideogram

Ülevaade: McDonald's teeb suuri tehnoloogiauuendusi kõigis oma 43 000 restoranis, et kasutada tehisintellekti süsteeme alates seadmete hooldusest kuni tellimuste läbiviimiseni.

Detailid:

  • McDonald's alustab koostööd Google Cloud'iga, et kasutada serverite süsteeme, mis võimaldavad reaalajas andmetöötlust ja tehisintellekti analüüsi restoranides.
  • Tehisintellekti funktsioonid hõlmavad köögi hooldust, tellimuste täpsuse tagamiseks arvutinägemist ja virtuaalset juhti.
  • McDonald's püüab lahendada kliendi probleeme ja toetada töötajaid erinevate tellimiskanalite (drive ja tarne) haldamisel.
  • McDonald's kavatseb kasutada kliendi andmeid ja tehisintellekti personaalsete pakkumiste tegemiseks, näiteks kuuma ilmaga hakkab McDonald's pakkuma sulle McFlurry soodustusi, kui oled varasemalt nende jäätist tellinud.

Miks see on oluline: 70 miljoni igapäevase kliendiga võivad isegi väiksed probleemid tekitada suuri probleeme. Tehisintellekti kasutusele võtmine aitab McDonald'sil veelgi efektiivsemaks muutuda. Kuna ka Taco Bell ja Wendy's kasutavad tehisintellekti, on tõenäoline, et ka teised kiirtoiduketid liiguvad samas suunas.

Foxconni majasisene tehisintellekt "Foxbrain"

Hoone sein, millel on suur kiri 'Foxconn' ja oranž-valge logo. Sein koosneb valgetest plaatidest, mis on paigutatud ruudumustrisse. Kiri on sinakasvioletne.
Pildi allikas: Reuters

Ülevaade: iPhone'i ja elektroonikaseadmete tootja Foxconn tutvustas FoxBrain'i, oma esimest suuremat keelemudelit, mis suudab teha täpseid järeldusi. Mudel arendati nelja nädalaga, kasutades Nvidia seadmeid.

Detailid:

  • FoxBrain'i õpetati 120 Nvidia H100 GPU abil, kasutades Taiwani kiireimat superarvutit Taipei-1 ja Nvidia meeskonna nõuandeid.
  • Keeleline mudel põhineb Meta Llama 3.1 arhitektuuril ning on Taiwanis esimene, mis on spetsiaalselt optimeeritud hiina keele jaoks.
  • Mudel suudab tegeleda ülesannetega nagu andmeanalüüs, matemaatika, arutlemine ja koodi genereerimine. Jõudluse poolest lähedal tippmudelitele, kuigi jääb veidi DeepSeek'ile alla.
  • Foxconn plaanib FoxBraini lähtekoodi avalikustada ning teha koostööd partneritega tootmise ja tarneahela juhtimise rakenduste edasi arendamiseks.

Miks see on oluline: Kui iPhone'i tootja suudab välja töötada keelemudeli nelja nädalaga, siis miks Apple ikka veel viivitab? Tundub, et iga suur ettevõte hakkab lõpuks looma oma ärile spetsiaalse keelemudeli ja tootmine ning tarneahel on täpselt need valdkonnad, kus tehisintellekti täiendus võib tuua suuri muutusi.

Tehisintellekt jäi petmisega vahele

Kahed robotid istuvad õpikute keskel klassiruumis. Üks robot kirjutab vihikusse pliiatsiga ja teine robot vaatab talle üle õla. Taustal on tahvel, lauad ja toolid.
Pildi allikas: Ideogram

Ülevaade: OpenAI uuring tehisintellekti mudelite mõtlemisprotsessist näitas, et mudelid nagu o3-mini võivad välja mõelda "häkk-lahendusi" ehk võivad ülesandeid petlikult lahendada.

Detailid:

  • Mõtlemisprotsessi uurides, pani OpenAI tähele, et mudelid kavatsesid meelega petta. See tuli välja siis, kui mõtlemismudel kuvas mõtteid nagu "Hakkame häkkima" ja "Hiilime testimisest mööda, siis saame varem lõpetatud".
  • Programmeerimisel püüdsid mudelid kasutada otseteid, näiteks testfailide muutmine ja hard-coded väärtuste tagastamine.
  • Kui teadlased püüdsid mudeleid petmise eest karistada, jätkasid mudelid petmist, aga varjasid oma kavatsusi.

Miks see on oluline: Nagu inimesedki, püüavad tehisintellekti mudelid süsteemi ära kasutada. Kui need aga muutuvad väga võimsaks, võib nende mõtlemisprotsessi jälgimine olla ainus viis mõista, mida nad tegelikult mõtlevad.

Jätka lugemist

Uus Facebook? OpenAI hakkas konkurenti ehitama

GPT-4.1 on kohal – odavam, targem ja absurdse kontekstimäluga

32 miljardi unistus: OpenAI kaasasutaja ehitab “turvalist superintellekti”