Kuidas aitab tugev persoonibränd saavutada edu AI ajastul?

Ajastul, kus tehisintellekt muudab tööstusi ja inimeste tööharjumusi, on persoonibrändist saanud hea viis eristumiseks. Persoonibrändi loomine ei seisne vaid heas storytellingus, vaid tugeva ja püsiva digitaalse jälje kujundamises, mis suurendab võimalusi, finantsseisundit ja mõju.

Üleminek füüsilistelt oskustelt digitaalsele mõjutamisele

Ajalooliselt on rikkuse ja edu saavutamine põhinenud füüsiliste oskuste omandamisel ja kõval tööl. Olgugi, et asjatundlikkus on endiselt tähtis, ei piisa sellest tänapäeval enam üksi. AI ajastul sõltub edu saavutamine pildil olemisest ja mõju suurendamisest. Kes pole nähtav, seda ei mäletata. Tugev persoonibränd tagab, et sind mitte ainult ei märgata, vaid ka mäletatakse.

Paradigma muutus on mõjutanud ka tuntud ettevõtjaid, mõjuisikuid ja isegi tehnoloogiajuhte, kes panustavad oma persoonibrändi. Elon Muski strateegiline X-is (endine Twitter) säutsumine ja Mark Zuckerbergi avalikud esinemised on suurepärased näited sellest, kuidas tugev persoonibränd aitab suurendada ulatust ja usaldusväärsust.

Tarkvarast enam ei piisa

Tarkvara valdkonnas on toimumas suured muutused ja ainuüksi kvaliteetne tarkvara ei taga enam pikaajalist edu. Kuna tehisintellekti tehnoloogia areneb kiiresti, muutub tarkvara loomine lihtsamaks ja kergesti kopeeritavaks. Seetõttu usun, et tulevikus ei ole tarkvara iseenesest enam piisav edu tagamiseks. Rohkem Ralfi mõtetest selle teema kohta saab lugeda SIIT.

Pikaajalise edu saavutamiseks on oluline, et tarkvarale lisanduks vähemalt üks järgmistest teguritest:

  1. Riistvara: Erinevalt tarkvarast on riistvara keerulisem kopeerida. Tööstuslikud keerukused, tarneahelad ja innovatsioonikulud teevad riistvara arendamise ja tootmise oluliselt ajamahukamaks ja kallimaks.
  2. Andmed: Kui tarkvara ärimudel on üles ehitatud andmetel, mida on avalikkusel raske  kätte saada, seda väärtuslikum on tarkvara. Kopeerimine muutub keeruliseks, sest andmed on unikaalsed. 
  3. Persoonibränd: Tugev persoonibränd, mis on seotud tarkvaraga, aitab luua usaldust. Usaldusväärne ja tuntud bränd suurendab tõenäosust, et tarbijad valivad sinu toote teiste sarnaste lahenduste asemel.

Minu teekond persoonibrändi loomisel

Persoonibrändi loomine on isiklik teekond, millele igaüks läheneb omamoodi. Alustasime koos Ralfiga LinkedInis postitamist 2024. aasta oktoobri lõpus, eesmärgiga jagada oma teadmisi AI ja automatiseerimise valdkonnas. Kolme kuu jooksul oleme kahe peale saavutanud 80 000 impressionit (kuvamist) ja ligi 2000 jälgijat. See kogemus on olnud ülimalt positiivne ja näitab, kuidas sihikindel ning järjepidev sisu loomine võib viia uute saavutusteni ja avada kasutamata võimalusi.

Persoonibrändi loomine

  1. Autentsus: Tugev persoonibränd peegeldab sinu tõelist olemust. Autentsus loob usalduse, mis on väärtuslikum kui ükski teine tegur. Inimesed toetavad ja jälgivad neid, kes paistavad ehtsad ja kellega saab suhestuda.
  2. Järjepidevus: Olenemata sellest, kas postitad sotsiaalmeediasse, kirjutad blogisid või esined intervjuudes – sõnumite, tooni ja väärtuste järjepidevus tugevdab sinu brändi identiteeti.
  3. Niši valdkonnale spetsialiseerumine: Keskendumine konkreetsele valdkonnale muudab brändi meeldejäävaks. Parem olla juhtiv hääl oma nišis kui laiema valdkonna taustamüra.
  4. Lugude jutustamine: Inimesed samastuvad lugudega. Oma teekonna, väljakutsete ja saavutuste jagamine teeb sinu brändi meeldejäävaks.

Mikrobränd: väike, kuid võimas

Sul ei pea olema miljoneid jälgijaid, et oma brändi pealt raha teenida. Mikrobrändid, millel on vaid mõned tuhanded aktiivselt kaasatud jälgijat, suudavad sageli suurematele suunamudijatele silmad ette teha. Edu võti on sihtida konkreetset sihtrühma ja luua tugev kogukond, mitte koguda laia, kuid pinnapealset jälgijaskonda. Siin on oluline mitte jälgijate arv, vaid nende seotus sinu nišiga.

Näiteks YouTube'i kanalid, mis keskenduvad kitsale valdkonnale, nagu AI automatiseerimine, ja saavad iga video pealt 15–20k vaatamist, teenivad tihti rohkem tulu iga 1000 vaatamise kohta (RPM) kui need, kes suunavad oma sisu laiemale publikule. Kui video on suunatud spetsiifilisele ja kvalifitseeritud sihtrühmale, nagu AI huvilised või spetsialistid, võib isegi 15–20k vaatamist saanud video teenida 100–200k eurot, kui sihtrühm on õigesti valitud ja videoid vaadatakse lõpuni.

AI ja persoonibränd

AI ei ole lihtsalt nähtus, millega tuleb kohaneda, vaid võimas abivahend persoonibrändi loomiseks. Peamised valdkonnad, kus seda kasutada:

  1. Alustamine ja ideede genereerimine: Alustamine on tihti kõige keerulisem osa. AI aitab sind nullist üheni – anna talle lihtsalt teada, millest soovid kirjutada, ja ta loob sulle esimese mustandi. Sealt edasi on juba palju lihtsam. Siit saad lugeda täpsemalt, kuidas kasutada ChatGPT'd või Claude'i.
  2. Publiku mõistmine: Kas sa tead, kes on sinu ideaalne lugeja? Kui ei, siis küsi AI-lt. Kui juba tead, siis anna talle juhised, kuidas saaks AI sind aidata arvestades sinu sihtrühma. Näiteks: „Minu klient on noor ettevõtja, kes otsib kiireid ja praktilisi lahendusi”. AI aitab sul leida parima tooni ja stiili, mis sinu lugejat kõnetab.
  3. Isikupärastamine ja kontekst: AI oskab sisu muuta palju isikupärasemaks. Anna talle konkreetsed juhised – näiteks, et see postitus peaks olema humoorikas või kasutama konkreetseid allikaid. Ta võib lisada sinu isikliku stiili ja muuta sisu selliseks, et see kõlab justkui sinu enda kirjutatuna.

Väljakutsetest ülesaamine

Alguses valdas mind suur hirm. Iga kord, kui mõtlesin postitusi kirjutada, tekkis küsimus: "Kas mu ideed on piisavalt huvitavad? Kas need suudavad kedagi kõnetada?" Isegi mu sõbrad vaatasid mind altkulmu, kui hakkasin LinkedIn-is oma mõtteid jagama. See pani mind tõsiselt kahtlema, kas tasub üldse jätkata.

Kuid asjad muutusid kiiresti. Täna on need samad sõbrad esimesed, kes loevad minu postitusi (oma arvamust nad veel avalikult jagada ei julge, aga tegeleme sellega 😀). Kui kohtume, räägime alati midagi, millest olen hiljuti kirjutanud. See on andnud mulle kindlustunde, et järjepidevus ja autentsus tasuvad end alati ära. Alguses võib persoonibrändi loomine tunduda keeruline ja kahtlane, aga lõpuks toob see endaga kaasa palju uusi võimalusi ja tutvusi, millest saab ainult võita.

Persoonibrändi tulevik

Persoonibrändi loomine tänases maailmas on võrdväärne kinnisvara ostmisega aastakümneid tagasi ehk investeering, mis kasvab eksponentsiaalselt aastate jooksul. Persoonibrändi valdkond, mille väärtus on hetkel 250 miljardit dollarit, on prognooside kohaselt 2028. aastaks peaaegu kahekordistunud. Sellele kasvule aitab kaasa autentsuse ja isikupära säilitamine persoonibrändi näitel tänases tehnoloogia poolt domineeritud maailmas.

Usun, et persoonibrändi loomisel võib avaneda tohutult uusi võimalusi, kuid mitte kauaks. Nendel, kellel õnnestub luua edukas persoonibränd, saavad turul meeletu eelise.

Tegevusplaan 2025. aastaks

Kui oled valmis looma oma persoonibrändi 2025. aastal, järgi seda lihtsat tegevusplaani:

  1. Leia oma nišš: Tee kindlaks, mis on sinu kirg ja kellele suudad väärtust pakkuda.
  2. Loo sisu, mis kõnetab: Alusta sisu loomist ühel platvormil ning keskendu kvaliteedile ja järjepidevusele.
  3. Kasuta AI tööriistu: Kasuta AI-d ideede genereerimiseks, sõnastuse ülevaatamiseks, sihtrühma probleemide tuvastamiseks jne. Kui sa tehisintellekti ei kasuta, siis jääd konkurentsist maha.
  4. Ole autentne: Suhtle oma jälgijatega, vasta nende kommentaaridele ja osale aktiivselt aruteludes.
  5. Jälgi edusamme: Õpi oma edusammudest ja kohanda strateegiat, et saavutada veelgi suuremat kasvu.

Kokkuvõte

Personaalse brändi loomine on tehisintellekti ajastul ülioluline. Aja jooksul, kui tehnoloogia areneb ja muutused toimuvad üha kiiremini, aitab tugev persoonibränd sul eristuda ja jõuda konkurentsist ettepoole. See strateegiline eelis, mis annab sulle võimaluse näidata oma väärtust ning unikaalsust.

Küsimus pole selles, kas sul on vaja persoonibrändi, vaid kui kiiresti hakkad seda looma. Las 2025 aasta olla see aasta, kui võtad ohjad oma narratiivi üle ja jätad endast jälje AI ajastul.

-Markus

Jätka lugemist

AI-tehased: tehisintellekti elektrijaamad, ilma milleta oleme pimeduses

Uus Facebook? OpenAI hakkas konkurenti ehitama

GPT-4.1 on kohal – odavam, targem ja absurdse kontekstimäluga