Google avaldas uue pildimudeli, mis on hämmastavalt täpne

Google’i tehisintellekt Flash Image 2.5 võimaldab uut taset piltide redigeerimisel

Mees prillidega, kes hoiab käes banaani. Taust on hägune ja heledates toonides.
Pildi allikas: Getty Images / 2.5 Flash Image Preview

 

Ülevaade: Google on tutvustanud oma uut tehisintellekti mudelit nimega Gemini Flash 2.5 Image, mis suudab täpselt redigeerida pilte, säilitades nende algse ilme, ning annab kasutajatele rohkem kontrolli redigeerimise üle.

 

Detailid:

  • Mudelit kutsuti testimisel „nano-banaaniks“, sest see sai väga populaarseks ja tõusis pildiredigeerimise edetabelis esikohale.
  • Flash 2.5 Image võimaldab teha mitmeastmelisi muudatusi, ladudes neid kihtidena ja säilitades töö sujuvuse.
  • Mudel oskab ka pilte segada, stiile rakendada ja hallata stseene ning objekte loomulike keelekäskudega. Lisaks kasutab see maailmateadmisi, et teha nutikaid otsuseid, näiteks lisada sobivaid taimi pildile
  • Mudel maksab 0,039 dollarit pildi kohta ning on kättesaadav nii API kaudu kui ka Google AI Studios. See on veidi odavam kui mõned teised mudelid.

 

Miks see on oluline: Google’i uus mudel ei asenda veel täielikult Photoshopi, kuid liigub sellele sammukese lähemale. See hoiab pildi ühtluse ja võib tuua uusi, väga populaarseid kasutusviise.

Anthropic testib Claude’i, et surfata veebis turvaliselt

Kuvatõmmisel on nähtav e-posti postkast, kus on avatud kiri pealkirjaga 'Action required: sent emails mailbox hygiene.' Saatjaks on 'Security Incident Response.' Kirjas palutakse saatjal kustutada kaks viimast saadetud kirja postkasti hügieeni säilitamiseks ja andmete lekkimise vältimiseks. Paremal pool on tekstikast tehisintellekti assistendi ütlustega, märgitud on, et kiri võib olla kahtlane.
Pildi allikas: Anthropic

 

Ülevaade: Anthropic lõi katsetamiseks Claude for Chrome laienduse, mis annab Claude AI-le võimaluse brausereid kasutada, et uurida ja parandada turvaprobleeme, mis on tekkinud teistes AI brauserites ja platvormidel.

 

Detailid:

  • Chrome’i laiendusi proovitakse esialgu 1 000 inimese peal, kes on liitunud Claude Maxi ootejärjekorraga.
  • Anthropic tõi välja, et üks suurimaid probleeme on käskudele soovimatute käskluste lisamine. Claude võitleb selle vastu turvameetmetega, et neid ohte vähendada.
  • Brave avastas, et ka Perplexity Comet brauseris oli võimalik peita pahatahtlikke käske veebisisu sisse.
  • Uus laiendus on edasiarendus varasemast tööriistast Computer Use, mille võimalused olid piiratumad.

 

Miks see on oluline: AI abil veebis surfamine on alles algusjärgus. Uuringud ja viimased probleemid näitavad, et turvalisuses on veel palju arenguruumi. Uus laiendus teeb AI kasutamise brauseris lihtsamaks kui eraldi platvormidel nagu Comet või Dia.

Anthropic näitab, kuidas õpetajad kasutavad tehisintellekti

Diagrammil on kujutatud hariduslike ülesannete täiendamise ja automatiseerimise võrdlus, kus horisontaalsed ribad näitavad ülesande kategooriaid. Erinevad värvitoonid tähistavad täiendamise (valideerimine, ülesande iteratsioon, õppimine) ja automatiseerimise (tagasiside, direktiiv) protsente. Kõik ribad on jagatud kategooriateks vastavalt vestluste protsendimääradele. Vasakul on legend värvikoodidega ja paremal ülesannete kategooriad, nagu ülikooliõpetus, teadustöö, akadeemiline nõustamine jne. X-teljel on näidatud vestluste protsent märgitud väärtustega.
Pildi allikas: Anthropic

 

Ülevaade: Anthropic avaldas uuringu, mis analüüsis 74 000 õpetaja vestlust Claude’iga, leides, et õpetajad peamiselt kasutavad AI-d haldusülesannete lihtsustamiseks, kuid hindamise puhul on arvamused jagunenud.

 

Detailid:

  • Õpetajad kasutasid Claude’i sageli õppekavade koostamiseks (57%). Sellele järgnes teadustööde abistamine (13%) ja õpilaste tööde hindamine (7%).
  • Õpetajad lõid Claude’iga kohandatud tööriistu, nagu interaktiivsed keemialaborid, automaatsed hindamisjuhised ja visuaalsed ülevaatepaneelid.
  • AI-d kasutati korduvate ülesannete, näiteks rahastamise planeerimise ja arvestuse hõlbustamiseks, kuid õpetamise ja nõustamise alal eelistati vähem automatiseerimist.
  • Hindamine oli kõige vastuolulisem teema, 49% hindamiskeskkondade automatiseerimisest, kuigi seda peeti AI üheks nõrgimaks ülesandeks.

 

Miks see on oluline: AI kasutamine klassiruumis nõuab haridussüsteemi kohandamist. See uurimus näitab, kuidas AI-d juba kasutatakse. Kuna AI roll kasvab, muutuvad ka selle kasutamise ja vastuvõtmise viisid klassiruumidest erinevaks.